tiistai 8. toukokuuta 2012

Hyviä ja huonoja uutisia

Hurjaa. Yksi asia selvä, toinen auki. Tarvitsisin lomaa omasta elämästäni.



But
just in case
I take a deep breath
and concentrate on what I know.


Ihoni voi erinomaisesti; pilkut eivät punoita kuten yleensä ja jopa vatsan sitkeät koholla olevat tappajalaikut ovat tasoittuneet. Käteni ovat hirmuisen kuivat, joten hilseilyä on erityisesti kyynärpäissä. Ja minua pelottaa, sillä kyynärpään laikut juuri ovat hieman yhdistyneet ja paksuuntuneet. Samoin kuin polvissa. Ja minä muistan rakkaan perheenjäsenen laikut - polvet ja kyynärpäät suomujen peitossa. Kipua, kun taittaa kättä, polvea. Ahdistusta.

Minä muistan ja minä pelkään, vaikka tunnenkin itseni kauniimmaksi kuin kuukausiin. Mutta tunne ei johdu minusta, vaan siitä, kun sinä sen minulle kerrot.


Ja taas kerran
minä huolestun.


Olen nukkunut niin paljon ja jättänyt aterioita väliin, että väkisinkin se näkyy iholla. Ja olo on edelleenkin jännällä tavalla hutera ja sellainen löysä - aivan kuin lihakseni olisivat hylänneet minut. Ja minä yhtäkkiä pelkään, etten jaksakaan enää yksin omaa painoani kantaa, mutta sehän olisi kuin ajassa taaksepäin palaamista. Vastuun ottamisen sijaan laitan painoni toisen harteille, itsekkäästi.



Minun rauhallisuuteni
olen saavuttanut hinnalla,
joka on liian kallis maksettavaksi.

Pilaan sekä oman pohjustukseni,
että sinun onnesi.
Liian kallis hinta
mielenrauhasta.



Ei kenenkään kuulu minua kannatella. Ei kukaan voi minua pelastaa kuin minä itse.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti