perjantai 25. toukokuuta 2012

Salaisia sanoja

Puistosiiduri kauniissa seurassa. Paljaat sääret ja upea kirpputorilöytö niskassa. Ja ei ahdistusta, vaikkei myöskään vieläkään mitään eeppistä aikaansaamisbuustia. Mutta askel kerrallaan. Hyvinvointi tuo mukanaan myös proaktiivisuuden ja innon toimia. Minä pystyn tähän. Minä selviän ulos toimistosta.



Salasanojen maailma on jännä ja salainen,
mutta kaipa sitä voi hieman raottaa
vetää verhoa syrjään hetkeksi

10 merkkiä, iso kirjain, erikoismerkki ja numero
kuusi numeroa, ei sarjassa
8 merkkiä

on murunakkia
pullanmurua
lahnapulua

on hevonv1ttu
rapupapunen
maksalaatikko ja laatikkomaksa

kissa, koira, aasi, mies
*Homopingviini1

sinun syntymäpäiväsi

vituttaa1000
Kakkiainen2012

ja kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä
ja puhelimeni täynnä koodeja v89je35HGqp

Enkä minä niitä muista,
vaan kirjaan ne talteen,
mutten kerro,
minne piilotan.

Se on pimeä ja lämmin paikka,
lähellä,
käden ulottuvilla
ja silti niin kaukana, turvassa.

Jos voisin
ostaisin sinne lomamatkan
pakkaisin laukkuuni vain lempikengät ja kukkahameen.
Ja ehkä aurinkolasini,
jotka peittävät lähestulkoon koko naaman.

Olisin niin kovin anonyymi,
että unohtaisin kokonaan
kuka olen
ja ehkä kerrankin
viihtyisin myös omassa seurassani.
Ja näkisin itseni ihanana.




Mutta hei, eivätkö koipeni olekin ihan siedettävät? Voin kertoa kaikille, että olin suolla ja että hyttyset söivät minut pilkulliseksi. Ei kenenkään tarvitse tietää muuta. Paidan pidän visusti päällä.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti